Nuff

Wednesday, July 7, 2010

kenapa titanic tenggelam?














malam tadi terbabas waktu tdo sampai pkl 2 a.m semata2 nk habiskan cite titanic. walau dah berkali-kali tgk cite ni..tp still lg best..lagenda yang tak mungkin dilupakan! hmm..nasib baik bangun pagi tadi x terbabas mcm semalam...heheh..back to the story..."TITANIC" kapal yang dilabelkan oleh media sebagai kapal yang hampir tidak mungkin karam......akhirnya menamatkan pelayaran yang sepatutnya berlabuh di New York akhirnya "berlabuh" di dasar lautan Atlantik.

kawan2 bloger...pandangan ini hanya pandangan peribadi..heehhe..jangan yang tiba2 emo dah la yea.pandangan ikhlas ini berdasarkan pengamatan saya daripada cerita titanic yang digarap hampir sama dengan sejarah TITANIC itu sendiri (cewah..jadi penganaisis filem la plk;p)

Pada saya..TITANIC tenggelam disebabkan keangkuhan!! keangkuhan untuk mendapatkan NAMA, titanic dipaksa untuk belayar dengan kelajuan yang maksimum tanpa menyedari gunung iceberg "bergelimpangan" di lautan. akhirnya..gunung iceberg menewaskan TITANIC yang gah dan terbilang dengan teknologi termaju pada zaman itu.

terbayang2 lg watak jack dawson dan rose dalm filem itu..sangat berkesan(kalau tak,takkan saya mengalirkan air mata..heheh).demi jack yang disayangi sepenuh hati..rose menolak untuk diselamatkan dalam perahu penyelamat...sanggup turun ke dek yang ditenggelami air semata-mata untuk menyelamatkan kekasih pujaan hati. saya bayangkan kalau saya berada ditempatnya...mampukah saya untuk melakukan perkara yang sama untuk orang yang saya sayangi? hmmm...saya sendiri pn x pasti!

keangkuhan golongan bangsawan tidak mengira situasi..pada waktu untuk diselamatkan dengan perahu penyelamat pun mereka masih mengagungkan darjat! hmm....kalau ingin dikongsi..rasanya seminggu menulis pon belum tentu selesai saya menghuraikan batapa taksubnya golongan ini dengan darjat dan harta.semoga Allah menjaga saya dari perkaa2 sebegitu.

No comments:

Post a Comment

Nuff